lördag 9 april 2011

Dagens Blommönster

Tyckte det passade bra att virka lite blommor en sån här tråkig och blåsig dag.

Garn som passar till virknål 2,5


Spara lång tråd till att sy ihop blomman med. Virka lm till du har ca 45 cm

Börja i 4:e lm från nålen och virka stolpar varvet ut, vänd

Virka mellan 1:a och 2:a st så här: * 3 st,1dst,2lm,1sm i 2:a lm från nålen, 1dst,3st

hoppa över 2st, 1 fm mellan st (se bilden) hoppa över 2st * upprepa *-* varvet ut och om det inte riktigt stämmer i slutet så hoppa över 1 maska eller uteslut för den kanten kommer på baksidan (lite fusk syns inte )

Rulla ihop blomman samtidigt som du syr fast den på baksidan

(lätt att virka men krånglig beskrivning kanhända så titta på bilden för vägledning)

Lycka Till


De här blommorna har jag virkat av lite grövre garn
Strö blott rosor för varandra

Törnen strö så många andra

På Återseende

21 kommentarer:

  1. Vilken fin blomma,den måste jag prova.
    Synd att ni har tråkigt väder,här har solen varit framme hela dagen...spring is in the air...

    SvaraRadera
  2. Väldans fina blommor :-)! Tackar :-D!

    SvaraRadera
  3. De var jättefina! Har ni haft en tråkig dag? Vi har haft värsta solsken hela dagen, och jag tror minsann att vi slog värmerekord i hela sverige idag :-) Usch, så dryg jag lät nu ;-) Det va inte meningen...hoppas ni får en fin dag imorgon! kram

    SvaraRadera
  4. Very nice flower design, Eva! From the photo maybe I can give it a try too.
    greetings, Lia

    SvaraRadera
  5. En sån fin ros, den i blått är helt underbar. Detta måste genast testas! Tack för mönstret, det är inte krångligt alls.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Hei, så fin en rose ! Denne vil jeg prøve :) Også så mye fint du gjør.! Flott blogg :O)

    SvaraRadera
  7. Underbara blommor! Roligt att du delar med dig av mönstret!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina blommor!! De ska jag nog göra några stycken. Tack för mönstret!

    SvaraRadera
  9. Grattis till "mormor -TITELN" IGEN.... /anna,s

    SvaraRadera
  10. oj de var en stund sen jag kikade in här ser jag. Fina rosor o påminner om de blommorna jag hade med för ett tag sen fast dina fick vassare blad men jättefina. Ha en trevlig helg o kram

    SvaraRadera
  11. Fina blommor! Tack för att du lägger ut mönster. Det kanske blir några påskblommor här.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åhh, hur många beskrivningar har jag inte sparat på mig från dig. Hur ska jag hinna med allt jag vill göra.
    Superfin blomma som jag absolut sparar till mitt förråd..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Tack för mönstret ! Den var så söt!
    Varma Hälsningar Ingrid

    SvaraRadera
  14. Nu har även jag virkat en, och fler ska det bli ... Tack för mönstret!

    SvaraRadera
  15. Tack för mönstret på rosen. Blir helt perfekt till min tårta som ska bli en 60-årspresent

    SvaraRadera
  16. Tack!provade en ros,blev helt ok.Virkning är kul som omväxling till allt stickande.Underbar blogg!

    SvaraRadera
  17. Så fina blommor! De ska jag prova att virka.

    SvaraRadera
  18. Jättefin! Inger

    SvaraRadera
  19. Tack Inger och alla andra

    SvaraRadera