tisdag 6 april 2010

Påskracet är över

Nu börjar vardagen igen efter påskens glada upptåg (tack för härliga kommentarer om min flygtur, nu har jag bjudit på mig själv för ett helt år framöver tror jag?) Skotertävling, hamburgare, helikopterturer och lotteristånd Påsklördagen
Skotertur på fjället,stekta plättar med fläsk över öppen eld, vårsol i ansiktet.
Vad mer kan man önska? Ja, att fisken nappar, men man kan inte få allt.

Barnbarnet Elins Pimpelpremiär
Barnbarnet Albin myser i Ackjan

Sigge putsar tassen från snö
Alice bara njuter helt enkelt

" Underbart är kort "

Arbetet väntar, till kvällskaffet ska jag gå in och se vad Ni andra har haft för skoj i påsk

På Återseende




2 kommentarer:

  1. jo ääää blia= hon som har dig som frontbild på datorn,har blitt nå konstigt men nu vet du då vem ja är

    SvaraRadera
  2. Pimpelfisket på Börjesjön i Jämtland var när jag växte upp en jättestor grej.
    Jag har för mig att det var världens största t.o.m.
    Jag kommer ihåg när man fick en varm korv i papper där och det var ljuvligt gott tyckte man.
    TV var där ett år och jag var faktiskt med på bild även om det bara var vi själva i familjen som såg det.
    Minnen är ibland underbara!!!
    Kram Maidi

    SvaraRadera