tisdag 21 september 2010

Skrubbhundar

En förfrågan om att skänka lotterivinster till hundklubben här på orten resulterade i två skrubbhundar som jag inte alls tyckte om att göra, kanske därför de ser lite ledsna ut. Hittade inget mönster på nätet men en virkad tumvante med mattvarp och bomullsgarn är en bra början Eftersom jag har blommor i huvudet för det mesta (kan inte låta bli att dekorera med blomma) så gjorde jag en annan variant som passar mig bättre " Skrubbros " får jag kalla den då

Provade den lila skrubbrosen i duschen imorse, lite ändringar får jag göra innan jag är nöjd men den funkar faktiskt bra


Bak och framsida, fingrarna får fäste mellan blombladen.


På Återseende






12 kommentarer:

  1. va fiffigt du är ......de blev väl jätte fina både hundarna och blommorna...

    SvaraRadera
  2. Jag älskar skrubbrosen! Hoppas att det kanske kommer ett mönster så småningom :-) Jättefin, verkligen!

    SvaraRadera
  3. Åhh,så snyggt det blir i duschen. Kanon ide.

    SvaraRadera
  4. Vilka fiffiga ideer du har. Skrubbhandskarna är jättefina.
    Skrubbrosen är riktigt läcker.

    SvaraRadera
  5. Jättefina! Skrubbhundarna var gulliga oc rosorna också.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också hundarna, att de ser "ledsna" ut gör dem bara sötare, man vill ta hand om dom...

    SvaraRadera
  7. Fiffiga Eva får du nog börja kalla dig. Skrubbhund och skrubbros hur fina som helst.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Glad att ni gillar hundarna, då blir det inte så tokiga lotterivinster iaf.

    SvaraRadera
  9. Va bra idéer du har! Både hundarna och rosorna var ju jättefina :)

    Kram Emeliie

    SvaraRadera
  10. Bara älskar att vara in på din och även Marias sida blir så glad. Du gör så otroligt fina saker. Hoppas allt e bra med er. Vi är mitt i flytt har ute Radhuset för försäljning och flyttar i hop med min kärlek i åhlens huset inne i stan i en etagevåning som vi fått tag på. En 5a som vi gjorde om till en 4a så killarna mina ryms oxå :) Kristoffer med familj kommer upp till norrland nästa år jag hojtar ordentligt då även Harriet och Joakim med familjer kommer samtidigt en liten syskon träff ska vi ha :)

    SvaraRadera
  11. var in och kollade runt på din fina blogg så nu lämnar jag ett litet avtryck...
    Ha ett bra liv och lev å må...
    kramizar från Adak!!

    SvaraRadera