tisdag 3 juli 2012

Marknadshelg

 Jag åkte till Marknaden i "bonnstan" tidigt på lördagsmorgonen med mina halsband och midsommarkransar, regnet öste ner hela dagen och marknadsstånden stod på ostadiga ben i den hårda blåsten. Måhända att vädret var en katastrof men marknadsbesökarna var som vanligt de som får solen att skina inombords.
 En trött liten tant sitter och virkar med frusna händer vid sitt marknadsstånd
 Söndagen kom med lite sol och värme, nu kan spelemännen sitta utomhus med sina instrument.  En kall men mycket trevlig marknadshelg.
 Vallmon står i full blom och idag skiner solen, då passar det väl utmärkt bra att man sitter inne i " gammelverkstan" och sorterar bult och mutter.........eller?
 Ja, somligt måste ju göras...............
En liten humla sitter på ett grässtrå under min stora vallmo


På Återseende

22 kommentarer:

  1. Trots blåsten tror jag att ni har det jättebra och mysigt på alla sätt och vis!

    SvaraRadera
  2. Helt Otroligt så trevliga bilder.
    Man blir faktiskt glad av dessa trots allt regnande.
    Gladast blir man dock av att se "Den virkande lilla Tanten"
    tillbaks på banan igen ;-)

    SvaraRadera
  3. Du gör så fina halssmycken/band.
    Hoppas att humlan klarade sig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Marknadshelgen missade jag, men gissa vad. Jag har i stället varit där nu idag - av en slump ser jag att jag känner igen exakt den hörnan man ser på din bild, till och med vattenpölen! Vi gick just där och jag hoppade över pölen. Kom just hem därifrån. Jag var där med maken och våra tjeckiska vänner, för de ville titta närmare på bonnstan som de fått se bara på håll ifjol.
    Tappa inte taget, ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas era tjeckiska vänner var nöjd med turen till bonnstan och att du har möjlighet att besöka marknaden nästa år. nej, jag har inte tänkt tappa taget.

      Radera
  5. Var du där?
    Jag gick en snabb tur men efter några "jobbiga" samtal styrde jag stegen hem...synd att jag missade dig och dina alster. Men nästa år känns det kanske bättre för oss båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att träffa Dig i bonnstan helgen efter midsommar år 2013. Till dess tar vi dagarna som de kommer/ Kram

      Radera
  6. Hey,
    Marknadshelg
    Spectacular! I was looking for this certain info for a very long time. Thanks a lot for the time taken to publish this post.

    SvaraRadera
  7. Välkommen åter. Blev glad när jag såg att du är med oss igen. Vilka underbara halsband du gjort. O kul att ha dig här. ha en underbar söndag kram Beijan

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga halsband du gjort.. Vädret kan vi bara gnälla på den här sommaren tyvärr. Hoppas affärerna gick bra på marknaden i alla fall..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastiskt vacker Vallmo! Hoppas du fick sälja massor av dina fina saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sålde bra på marknaden och är mycket nöjd. I mitten på augusti finns jag på "Bolimarknan", hoppas det går bra där också.

      Radera
  10. Svar
    1. Tack för kramen, skickar en kram tillbaka och hoppas den värmer lika gott som den jag nyss fick

      Radera
  11. Så mycket fint du gör! Så inspirerande att jag nästan blir stressad...

    SvaraRadera
  12. Hej hej nu var de en stund sen jag hälsade på hos alla så jag är ute lite på turné =) Fina bilder! Lycka till på Bolimarknad. Kram

    SvaraRadera
  13. Kikar in och lämnar en hälsning... Hittade hit från en sida på Facebook, där det fanns en länk till ditt snöflinge-mönster. Sen blev jag kvar...

    Så vackra halsband du virkar, dom skulle jag gärna lära mig. Sjukpensionerad 39-åring, som gärna hittar lite mönster att handarbeta till hemma. Mycket vackert som du gör, och så härliga bilder.

    Ha det så gott du kan.

    SvaraRadera
  14. Hej Eva! Kikar in o kollar läget. Hoppas allt är bra med dig så bra som det bara går. Kram

    SvaraRadera
  15. hej hoppas livet går lite lättare för dig nu
    tänker på dig

    stor stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst Viveca, livet går vidare men det är mycket arbete kvar att göra.Hoppas jag får möjlighet och ork att börja blogga igen, Jo det får jag säkert.
      KRAM/ Eva

      Radera
  16. ännu en stor kram med omtanke till dig från mig.
    hoppas den kan ge lite styrka

    SvaraRadera