fredag 31 juli 2009

Nu är det Jul..............

Nej... nej.. bli inte förskräckta nu, det är forfarande sommar och tänk till hösten ska vi plocka svamp som är så roligt och gott............Ville bara visa min julgran som jag pyntat med virkat.
Julen 2008 när vi åkte till stugan i fjällen så fick jag för mig att ta med virknål och garn------ rafs....rafs ner i väskan det jag hittade (sånt som legat glömt i 15 år minst) Började så smått att virka lite istappar att sätta i granen och sedan var det kört. Kunde inte sluta virka, det blev stjärnor och en massa annat- Döm om min förvåning när jag kommer hem från stugan och märker att Vadåååå??????? Jo, virkning är ju jättepoppis. Virkade mycket för 20 år sen ( eller vad säger jag.. jag har virkat sen jag var 12 år men gjort ett uppehåll på en massa år) Tittade lite på datorn (har varit motståndare till dator i många år men har nu helt ändrat uppfattning) och hittade många fina bloggar om virkning.Det blev ännu en kick att fortsätta att virka... Tack till alla som delar med sig av sina alster på bloggen.
På Återseende
(och en riktigt god jul........hahahahahahah, skojar bara )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar