måndag 28 december 2009

Mellandagsvirkning framför TV:n



Åkte till fjällen utan att riktigt planera vad jag skulle packa med mig, men man kan ju inte ta allt, så jag får virka av det som finns att tillgå. Så jag fortsätter på temat Jul och visar en liten snökristall, man kan ju börja förbereda för nästa jul. Fick med mig ett nytt mjukt tjockt garn med paljetter som jag ska visa sen.


Mönster på liten snökristall kommer här

(Har använt tunt vitt garn och silvertråd)

Picot = p = 4lm, 1 fm i 1: a fm

x - x = upprepas



Virka 12 lm och slut till ring med 1 sm i 1: a lm

Varv 1: 1lm, 18fm om lm-ringen, 1sm i lm.

Varv 2: 1lm, x 2fm, 6lm, hoppa över 1 m, x 6ggr, 1sm i 1: a fm

Varv 3: sm fram till 1: a lm i 1: a lmb, x om lmb virkas 2 st + 1p + 1st + 1p + 1st + 1p + 2 st x 6 ggr, (1: a st = 3lm) 1sm i 3 : e lm i början på varvet.

virka 25 lm till hänget.

Lycka Till



På återseende




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar