måndag 18 oktober 2010

Jag vill ha..........

...........en stickad lilarosa klänning till min nya rosa halsduk, ska väl gå att hitta nånstans. Har faktiskt ett gammalt mönster på virkad klänning men det känns alldeles för stort projekt just nu. Nu är det storstädning som gäller inför den kommande vintern.Ja, riktigt så här ser det inte ut när jag städar.......

.........mjukisbyxor och t-shirt är det som gäller när man kryper på golvet och torkar lister eller står på stege och torkar fönster och allt annat som är högt i tak. Gamla möbler har åkt ut genom balkongdörren, andra gamla möbler har kommit in igen, mormors mormors mors brudkista är upprensad, juldukarna är tvättade, sortering till återvinning (tar det aldrig slut med skrot?) Sist men inte minst (och det är ogjort) sortering bland garner, pärlor, band, mönster som tar upp ett helt rum. Imorgon kväll fortsätter höstrensningen, ikväll spelar jag spel med goda vänner, dricker kaffe med gofika och kommer hem sent glad som en lärka att jag vunnit kvällens alla spel (hoppas jag )

På Återseende
( nu kl 21,45 kan jag meddela att jag är ingen dålig förlorare )

8 kommentarer:

  1. Mycket som ska bort kan jag tänka mig men visst är det många fina fynd också? Varför inte göra en utlottning här på bloggen på små saker som du inte vill ha, ex garn osv? Kul med återvinning och mycket bra för miljön. Kom å tävla hos mig, förresten!

    SvaraRadera
  2. Men vad sur jag blir nu när hela mitt inlägg försvann o nån varningsruta kom upp om error grrr grrr

    Jag skrev att jag ska kika i en gammal bok jag har oim de inte fanns med lite stickade klänningar där i.

    Städa lugnt o kram

    SvaraRadera
  3. A beautiful one! Soft color and a nice model!

    SvaraRadera
  4. Jätte snygg halsduk ..... Lycka till ikväll med spelandet......själv ska jag iväg till Marie på Droppen Garn & Cafe och lära mej virka "Kärleksknutar" :)/Kram

    SvaraRadera
  5. Du gör så fina halsdukar.
    Håller tummarna så att du vinner ikväll.

    Ha de gott

    SvaraRadera
  6. Kan inte låta bli att säga det: återigen en fantastisk skapelse, halsduken!

    SvaraRadera