fredag 12 november 2010

Jag ger inte upp........

...............I helskotta heller att jag ger mig nu när ugnen bara trilskas, FELSÖKNING F1, har kollat säkringarna de är helt okej, slingorna ser bra ut, men nåt fel är det. Kommer inte upp till den temperatur jag valt för en stengodsbränning. Här är några glasyrprover på tre rosor. Svart matt=tråkig Vit tenn= acceptabel Transparent= supertråkig Med tanke på att godset inte är bränt i rekommenderad temperatur så vet jag inte med säkerhet att den här leran ser ut på detta vis vid en stengodsbränning utan glasyr.

Som sagt var........... jag ger inte upp, nu har jag tagit fram lera ikväll och fortsätter som om inget hänt, tänkte göra lite småtomtar. När jag kört en skröj får jag väl kontakta ett proffs som tittar på ugnen innan jag kör en stengodsbränning, så får det bli.

( skam den som ger sig)

På Återseende




2 kommentarer:

  1. Hej Eva, Den mittersta rosen tycker jag mycket om, men jag håller med om att de andra blev inte helt 100%.
    Virknålarna ser sååå cola ut.
    Lycka till med den dumma ugnen,
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Men snälla du gör du virknålar av keramik?! Går det, menar jag? Jättehäftigt!

    SvaraRadera