lördag 29 januari 2011

Min gröna tatuering

Har alltid tyckt att tatueringar på överarmen är så snyggt, tänker absolut inte skaffa någon så jag har virkat en grön tatuering. Gjorde även en vit men tyvärr alldeles i för tjockt garn så den visar jag inte ( blev inte snyggt ) Foto: Långe Bengt (kolla säkerhetsnålens huvud som skymtar fram ). En knapp ska hålla ihop bandet, är i stugan för tillfället så knappen syr jag i när jag kommer hem.

Dagens bild = snöstorm

Långkok står på spisen, (entrecote) salladen är klar och potatis med rosmarin och vitlök ligger i ugnen, vinsåsen reducerar och om en kvart äter vi.



5 kommentarer:

  1. Vilken smart idé med tatuering.
    Blev Hungrig när jag läste om din goda
    middag.
    Smaklig spis.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med virkad tatuering, tänk vad fint till våren/sommaren när man kan slänga ytterkläderna. Det låter mysigt med en god middag när stormen härjar utanför. Trevlig helg :-)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar stormar....när jag sitter inomhus och när jag får behålla strömmen.
    Det blinkade betänkligt här också.

    SvaraRadera
  4. Kul idé! Då kan man ju byta färg och form efter humör och klädsel, perfekt!

    SvaraRadera