söndag 24 mars 2013

" pippi " på underlägg

 Försökte mig på att virka fåglar som underlägg men är inte nöjd med resultatet så jag gör kanske ett nytt försök i framtiden.............
 .................Då känner jag mig nöjdare med dagens virkade underlägg, en prästkrage med gröna blad.


" Skånetösens koppunderlägg "
Garn: Bomull Sport vit, gul och grön
Nål: 3,0
 
Virka med gult 4 lm och slut till ring med 1 sm
Varv 1   12 st i ringen
Varv 2  Virka med vitt  3 dst tillsammans i första st, 2 lm,* 3 dst tillsammans i nästa st, 2 lm * upprepa *-* avsluta med 1 sm i första dst-gruppen, ta av garnet.
Varv 3   Virka med grönt * 4 st i luftmaskbågen, 1lm * upprepa *-* avsluta med 1 sm i 1:a st
Varv 4   Virka 3 lm och 5 st i 1:a st, 1 fm i lm-bågen med en lm,* 6 st i 1:a st av de nästa fyra, 1 fm i lm-bågen med en lm * upprepa *-* och avsluta med 1 sm i 1:a st
Ta av garnet och fäst trådarna
 
På Återseende
 
 

5 kommentarer:

  1. Men dom blev ju jättesöta dom där pippiunderläggen! Gör några gula så har du till påskdukningen!

    SvaraRadera
  2. Jättesöta, fåglarna med ! Passande nu till påsk !

    SvaraRadera
  3. Visst är din blomma jättefin men jag tycker allt att fåglarna är fina också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Jag tycker fåglarna var hur fina som helst!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Mmatilda!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera