lördag 8 augusti 2009

Faster Elsies Cocoskakor


Har bakat cocoskakor så länge jag kan minnas, de är mina favoriter. Fick ett recept av Faster Elsie som jag provade med apelsinskal i ........ Nu gör jag aldrig mer cocoskakor efter recept som står på cocospåsens baksida...Prova vetja---------------Här kommer receptet


Saftiga Cocoskakor (naturligt glutenfria)

50 g smör

2 ägg

1,5 dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

rivet skal av en halv apelsin

200 g cocosflingor

Smält smöret, låt svalna Vispa ägg och socker pösigt Tillsätt övriga ingredienser Låt svälla Klicka ut på plåt Grädda i 175 grader ca 12 min

Lycka Till

4 kommentarer:

  1. Dessa måste jag bara pröva eftersom min man ÄLSKAR cocoskakor.
    Tack för receptet.

    SvaraRadera
  2. Fina o goda kakor. Tillsatte 3 msk syltat apelsinskal.

    SvaraRadera
  3. Fina o goda kakor. Tillsatte 3 msk syltat apelsinskal.

    SvaraRadera
  4. Kul, syltat apelsinskal ska jag prova

    SvaraRadera