söndag 5 juni 2011

Hem till Byn

Efter en långhelg i Polcirkeln med regn, storm snöfall och bara 6 grader på mätaren så........



....ser vi ju att vädret inte blir bättre med dessa mörka moln så vi drar hem till byn, min dotter och mina små barnbarn, nu längtar vi efter lite värme. Strax innan vi kom hem såg vi var tromben dragit fram, skogen är som " plockepinn". Får undersöka min skog senare och se om tallarna står kvar.


Lämnade rosor på bordet när jag åkte hemifrån till stugan i Polcirkeln, rosor från Mors Dag och rosor från en praktikant från en skola som varit med mig på arbetet en lång tid. Rosorna var vissnade vid min hemkomst men man kan ju inte ta med sig allt dit man går.



Tack för Morsdagsrosorna och tack till Johan (praktikanten)för de fina rosorna.


Jag önskar Dig Johan ett underbart liv och lycka till med studierna, jag kommer att höra av mig och fråga hur det går för dig ( det är här jag vill sätta ett stort minus till skolan som aldrig har tagit kontakt med mig om hur min praktikant har det hos oss, jag har tagit kontakt med och rytit till ordentligt med Johans skola men tyvärr har de aldrig tagit sig tid med sin elev utan lämnat allt ansvar till mig )(det har jag upplyst de om) Vi ska värna om och hjälpa våra ungdomar och där tycker jag nog att skolan borde tycka detsamma.



Det finns alltid ljusglimtar i livet


Här är två



På Återseende











3 kommentarer:

  1. Huja vad det ser kallt och bistert ut. Där skulle jag inte vilja vara. Själv har jag som är ett asfaltsbarn vågat mej in i Wermlandsskogen. Det räckte som äventyr för mej. Visst är barnbarnen ljusglimtarna i tillvaron. Ha det gott mvh Annie

    SvaraRadera
  2. Tänk så avlångt vårt fagra land är och vilka skillnader. Jag bor i Tumba och här är det full sommar....på min gård i södra Lappland är det väl tror jag vår...och hos dig...?? Snö, men ändå löv på träden...vad heter den årstiden..jag vet ju att det finns åtta. Är det får eller försommar?

    SvaraRadera
  3. Lite kontraster till Ryssvärmen vid Norrbottenskusten. Snö och kyla är inget jag saknar just nu, utom på nätterna då man borde sova...
    Härliga ljusglimtar du har :-)

    SvaraRadera