lördag 22 oktober 2011

Nu är det slut.....

................men röksuget går nog aldrig över. En gång rökare, alltid rökare. Men Herregud, vem är jag att börja yvas utav detta när det finns så mycket tyngre droger att tampas med och när man forskat lite grand i cigarettrökningens djungel så......så....så kanske jag inte rökt så mycket ändå. Oj Då , där kom en liten ful sån där dum tanke om att det skulle vara bättre att röka mindre, men hallå??

Jag har rökt i 43 år mitt armade elände och jag kan inte förstå varför? Jo kanske.............när det är stessigt (som oftast) ..ta en rök.

när något tråkigt händer....ta en rök

när du ätit....ta en rök

för sällskaps skull.....ta en rök
När jag gick ut på altanen för att ta ett bloss brukade jag alltid säga att jag kollade om blåbär när mina kära barnbarn funderade vart jag tog vägen, jag är lite ledsen att måsta tala om att jag börjat spana på lingon (snus)
VEM FAN HAR LAGT IN EN BILD PÅ MIG????
(nä, bilden är lånad från nätet.....)
Vill ni sluta röka?
Maila mig, fråga om vad ni vill jag har lång erfarenhet.
maila och vi kan prata per telefon om ni vill, jag har mycket att säga.

Nu har jag varit rökfri 49 dagar
På Återseende

18 kommentarer:

  1. Bra som sjuttsingen om du klarar att sluta med detta.
    Tänk på vad gott du kommer att lukta i framtiden =))

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Tänk på nästa sommar när du kan gå ut och lukta på blåbären tillsammans med dina barnbarn och vad härligt dom kommer att smaka.
    Lycka till! Du fixar det!

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Min stora last är nog rökningen. Är dock ingen storrökare men njuter av att göra det vissa gånger när jag känner för det. Allt sitter dock i huvudet och det handlar om att bestämma sig en gång för alla. Lycka till .... Kram

    SvaraRadera
  4. Hmmm....är som du o vet hur det är, man hittar ursäkter hela tiden, allt för behälla sin giftiga "vän"-
    Kämpa o håll ut när suget kommer, ta fram handarbetet..ta en läkerol eller nåt :)
    Lycka till o kramar!

    Carro

    SvaraRadera
  5. Anki du har så sant, allt sitter i huvudet men efter några veckor är "vanetanken" bara en kort sekund/ Eva

    SvaraRadera
  6. stå på dig

    jag har klarat mig nu i 2 år utan att hamna på psyken smile.Ett tag trodde jag att jag skulle bli helt tokig.ja inte bara jag min stackars gubbe fick också en slev av grytan när jag tappade humöret. men det gick så lycka till
    det ända felet för mig jag gick upp 15 kilo så de kämpar jag med nu smile

    SvaraRadera
  7. Viveca, grattis till dina rökfria år och lycka till i fortsättningen med din andra kamp, jag håller tummarna/ Eva

    SvaraRadera
  8. Heja, heja! *applåderar ljudligt*

    Dessvärre kan jag inte brösta upp mig och säga att jag är lika duktig som du. Ännu har jag [beklagligtvis] inte nått fram till den punkt där jag verkligen vill fimpa för gott. Men den kanske kommer..? *hoppfull*

    Hur som helst, bra jobbat Eva! Suveränt bra!! Keep up the good work!!

    SvaraRadera
  9. Nina, tack för applåderna och jag hoppas att din vilja kommer snart/ Eva

    SvaraRadera
  10. Dina superkrafter är snart på gång, sträck på dig och var stolt, ( jag vet hur det är). Krama barnbarnen och njut!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Du är duktig Eva!!!

    SvaraRadera
  12. Lycka till med ditt nya rökfria liv. Du är jätteduktig som klarat 50dagar idag. Kram Christel

    SvaraRadera
  13. Superduktigt! Idag är det dag 50! Wow! Stå på dej, du har många som stöttar dej. Tänk vilket fint luktsinne du kommer att få. Även jag har rökt fast det är 30 år sedan nu. Rökte inte så länge hellre men det tog ca. 1 år innan mitt luktsinne kom åter. Kämpa på!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så flink du er! Jeg vet mye om dette. har sluttet og begynt igjen, sluttet og begynt igjen utallige ganger. Nå har jeg vært røykfri i fem turbulente dager. JEG VIL IKKE RØYKE MER. DENNE GANGEN MÅ JEG IKKE SPREKKE! Jeg ønsker deg lykke til videre! Det går an, men man må stå imot de gangene suget kommer - og det kan komme uventet.. Hilsen Siri:-)

    SvaraRadera
  15. Siri, stå ut för det går bättre dag för dag och helt plötsligt inser man att man inte tänkt "cigarett" på flera timmar. Man ska liksom komma över en gräns. Jag håller tummarna för dig./ Eva

    SvaraRadera
  16. Det är bra,köp garn för pengarna istället. :-)

    SvaraRadera
  17. Lycka till med ditt rökslutande. WOW, säger jag.
    /Lena

    SvaraRadera