onsdag 12 oktober 2011

Virkad vit spetshalsduk

Jag tar en liten paus från min ursinnestädning på jobbet....från torkning av oljedunkar, sortering bultar, dammsugning, golvtorkning och upplockning av ditten och datten som alla gubbar slänger omkring sig........drömmer om andra gubbar......... dynamitgubbar att slänga in i råttboet mitt och sen springa.........fort som attan...........sen aldrig mer..............aldrig mer................aldrig mer.

Hur har ni det på jobbet idag?

Den här halsduken virkade jag för ett tag sen av ett reagarn som jag tror heter Bris. Blommorna är virkade efter mönster från drops design, mönstret på halsduken finns bara i mitt huvud, eller fanns i mitt huvud för jag glömmer så lätt. Ska säkert göra fler spetsmönstrade halsdukar och då har jag lovat mig själv att göra noteringar.


På Återseende


10 kommentarer:

  1. Du är så flink med virknålen. Den är jättefin!
    Som du kanske sett är jag inte på jobb. Därför kan jag gå in och blogga mitt på dan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi kanske ska önska oss att "gubbarna" på våra jobb lär sig att rensa också.

    Jättefin halsduk, du är så duktig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag städar ju med jämna mellanrum på mitt jobb också: Städar i andras hem. Då får man hålla ursinnet lite i schack och röra sig försiktigt bland gamla saker och sånt som jag tycker är skräp - det kan vara väldigt värdefullt för nån annan...
    Fint med spetsvirkning i alla fall1

    SvaraRadera
  4. Så fin är din halsduk!
    Dynamitgubbe skulle ibland passa på vissa möten jag sitter i, men just idag är en bra dag
    ;-))

    SvaraRadera
  5. Hvor er den smuk, er meget imponeret af dine evner til at hækle så fint. Er det en opskrift man kan være så heldig af få lov til at få :-)

    SvaraRadera
  6. Strikkesinen / Det finns ingen opskrift ännu, kanske jag gör en till, vi får se.

    SvaraRadera
  7. Supersnygg! Synd att du inte kan dela med dig av mönstret.

    SvaraRadera
  8. Jättefin, rent ut sagt! :) Nu blir jag sugen på att göra en! :)

    SvaraRadera
  9. Är inne o smyger runt hos dig lite. Måste ta en bättre dag för de är dags o slå av nu men så mycket fint här finns när man går bakåt o framåt o hit o dit :)
    Sänder en förkyld kram men garanterat ingen smittrisk på den. Tänker på dig. Kram

    SvaraRadera