torsdag 13 oktober 2011

Svart sjal/ rozetti pretty

Bilderna gör inte garnet rättvisa tyvärr, det här är fransen på sjalen = lm till önskad längd, 5 picoter på rad, ta ihop med sm i 1:a picoten och virka lm tillbaka upp till kanten igen Jag använde nästan 2 nystan till sjalen så den blev lång och den går att vika dubbel och använda som halsduk virad ett varv runt halsen
Halsduken är virkad efter mönstret i mitt tidigare inlägg.
Nu har jag visat tre färger av garnet Rozetti Pretty ( svart, röd och turkos ) snart kommer en liten kofta som jag virkat av den bruna färgen, ska bara sy i knappar först.
På Återseende

11 kommentarer:

  1. Det ser tjockt och mjukt ut det där Rozettigarnet, förstår att det har blivit din favorit!

    SvaraRadera
  2. Svarta grejor ÄR svårt att fotografera, men sjalen är jättesnygg!

    SvaraRadera
  3. Härligt med mysiga sjalar i höstkylan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. För första gången har jag stickat en mössa (ja, em mössa stickade jag när jag var liten, helt misslyckad sak) och efter eget huvud. Lite "annorlunda" men fullt användbar! :)

    SvaraRadera
  5. Rozettigarnet ser helt underbart ut, vart har du fått tag på det? Letade på nätet men fick ingen träff :(

    /Stina

    SvaraRadera
  6. Stina/ Jag har köpt garnet i Bolidens garnaffär, en liten affär med en ägarinna som är mycket intresserad av garn och tar hem massor med garn till superbra priser. /Bolidens garn och tyger/ Tyvärr så säljer hon inte på nätet.

    SvaraRadera
  7. Du är så himmelens flitig med virknålen och allt blir ju så fint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Jättefin! Surfar runt och letar efter halsdukar och hamnade hos dig. Precis sånt mönster jag gillar, inte för komplicerat men ser riktigt arbetat ut.

    SvaraRadera
  9. Ser jättesnyggt ut! Jag virkar också just nu, det har blivit mkt stickning det senaste. :) En sjal på gång!

    SvaraRadera